Dailies, Bladr, 2024

Hver morgen i et år har Emil Salto tegnet labyrintmønstre på dagens kalenderblad.
I årets løb er kalenderbladene blevet til et værk om tidsmarkering og daglig
praksis, om transcendens gennem repetition, mængde og længde.
I udstillingen vises disse kalenderblade, som er udvalgt og sat sammen efter
mønstergenkendelsesprincipper og uden hensyn til deres oprindelige kronologi.
Udstillingens titel er lånt fra filmverdenen. “Dailies” refererer til dagens
optagelser, det materiale, der senere danner grundlag for klipningen af den
endelige film.

Fra Linus Carlsens udstillingstekst:
“I Emil Saltos værk Dailies kolliderer rum og tid på kalenderbladenes sider, men
også flere forskellige idéer om tidslighed vikler sig ind i hinanden. Lige så vel som
dansen er relationerne mellem hånd, blyant og papir en koreografi, en række af
øjeblikke, hvor håndens omsorgsarbejde for tiden bliver tydelig – stregen tager
hånd om tiden, strækker den ud, giver den en tyngde ved at insistere på at blive
i momentet mellem hånd, blyant og papir. At fare vild i labyrinter er også at lade
tiden udfolde sig, at give den plads. Hvad der sker her, er ikke Begivenhedens tid,
krisens artikulering af et før og et efter, snarere det ordinæres krise – følelsen af
en ikke-hændelse, der bliver ved med at finde sted.”

Udstillingen er støttet af Statens Kunstfond og Københavns Kommune,
Rådet for Visuel Kunst.